ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №4 (76)
Рубрика:Маркетинг
УДК:659.1
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/76.166
Мова статті:Українська
Сторінки:166-174
Заголовок:Аналіз тенденцій застосування реклами у соціальних мережах
Автори:Підлісна О. А., КПІ ім. Ігоря Сікорського,
Виборнов А. О., КПІ ім. Ігоря Сікорського
Анотація:Методологія дослідження. Основними методами виконання дослідження є: порівняльний аналіз існуючих бізнес-моделей рекламної діяльності, групування даних з метою їх оцінки – при систематизації й узагальненні результатів дослідження, а також неформальні (інтуїтивні) методи прогнозування − при формуванні вибірки для спостереження і аналізу тенденцій формування бізнес-моделей рекламної діяльності. Результати. Робота присвячена дослідженню сучасних інструментів рекламування товарів, робіт, послуг через соціальні мережі. Метою дослідження є визначення тенденцій формування бізнес-моделей рекламної діяльності юридичних осіб у соціальних мережах. Основним завданням є дослідження інструментів просування товару / послуги у соціальних мережах, підвищення лояльності за допомогою соціальних мереж. У статті надано результати аналізу тенденцій формування бізнес-моделей рекламної діяльності юридичних осіб у соціальних мережах. Показано, як зміна структури користувачів Internet-простору за віком впливає на формування рекламної політики суб’єкта господарювання. Визначено протиріччя між сутністю соціальних мереж і особливостями організації рекламної діяльності юридичних осіб. Показана роль сучасних ІТ-технологій, таких як Meta-всесвіт, чат-боти, автоматизовані воронки продажу і застосування систем штучного інтелекту для вирішення цих протиріч. Оцінено економічну доцільність застосування сучасних інструментів формування лояльності споживачів до діяльності юридичних осіб через соціальні мережі шляхом надання останнім рис соціально адаптованих суб’єктів ринку. Новизна. В роботі показана нагальність наукового дослідження сучасних дефініцій «соціальна мережа», «суб’єкт господарювання і його аватар у соціальній мережі». Відповідно до світових тенденцій інституціонального захисту персональних даних споживачів в Іnternet-просторі визначено очікувані зміни поведінки суб’єктів господарювання у соціальних мережах і роль технологічних компаній у цьому процесі. Практична значущість. Зазначені тенденції об’єктивно впливатимуть як на організаційні структури суб’єктів господарювання, так і на формування бізнес-моделей В2С спілкування. Результати дослідження цікаві як для представників середнього і великого бізнесу, так і для наукової спільноти у напрямі формування теоретичного наукового підґрунтя сучасних рекламних процесів. Наступним кроком розвитку наукової думки повинно стати розуміння, наукове дослідження й обґрунтування відмінностей між фізичною особою і її відбитком (відображенням) в Internet-просторі. 
Ключові слова:Іnтеrnет-простір, Інтернет-реклама, Соціальні мережі, Лояльність, Метавсесвіт, Чат-бот, Воронка продажу, Штучний інтелект, Аватар, Бізнес-модель рекламної діяльності
Файл статті:EV20214_166-174.pdf
Література:
  • 1.Industriia 4.0 - shcho tse take ta navishcho tse Ukraini // Asotsiatsiia pidpryyemstv promyslovoi avtomatyzatsii Ukrainy, (2016). − Retrieved from https://appau.org.ua/publications/industriya-4-0-shho-tse- take-ta-navishho-tse-ukrayini/ .
  • 2. Buryk, Z.M. (2016). Rehuliuvannia natsionalnoi ekonomiky na zasadakh staloho rozvytku. / Ekonomika i suspilstvo, (4), 79-92. Retrieved from https://economyandsociety.in.ua/journals/4_ukr/11.pdf
  • 3. Shcho take metavsesvit? I chomu navkolo nioho stilky azhiotazhu. // BBC NEWS Ukraina, 24 zhovtnia 2021. − Retrieved from https://www.bbc.com/ukrainian/features-58956171
  • 4. Digital 2021 April Global Statshot Report // Datareportal, 21 kvitnia 2021. − Retrieved from https://datareportal.com/reports/digital-2021-april-global- statshot
  • 5. Stebliuk, N.F., & Kopieikina, Ye.V. (2019). Tekhnolohii shtuchnoho intelektu v marketynhu. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk Klasychnoho pryvatnoho universytetu, Bulletin KPU, Issue 3(14), 462-
  • 466. − Retrieved from http://pev.kpu.zp.ua/journals/2019/3_14_uk/79.pdf
  • 6. Baranovska, V. (2021). Dosiahnuly uspikhu, nezvazhaiuchy na pandemiiu: TOP-100 naidorozhchykh kompanii svitu. // Siohodni. Hroshi. 27 zhovtnia 2021. − Retrieved from https://economics.segodnya.ua/ua/economics/business/pr euspeli-nesmotrya-na-pandemiyu-top-100-samyh- dorogih-kompaniy-mira-1581525.html
  • 7. Ekonomichnyi rozvytok. // Uriadovyi portal. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/reformi/ekonomichne- zrostannya .
  • 8. Baran, R.Ya., & Romanchukevych, M.I. (2019). Otsinka efektyvnosti reklamnoi diialnosti v interneti. Efektyvna ekonomika, 7. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.7.36 − Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/7_2019/38.pdf DOI: 10.32702/2307-2105-2019.7.36
  • 9. Novakivskyi, I.I., & Liubomudrova, O.S. (2009). Otsiniuvannia efektyvnosti INTERNET- REKLAMY. Proceedings of «Problemy ekonomiky i upravlinnia», Zbirnyk naukovykh prats NU «Lvivska politekhnika», (640), 175-182. − Retrieved from https://vlp.com.ua/files/24_26.pdf
  • 10.. Domasheva, Ye.A., & Zozulov, O.V. (2016). Pidkhody do otsiniuvannia efektyvnosti marketynhovykh internet-komunikatsii. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», (13), 353-360. https://doi.org/10.20535/2307-5651.13.2016.80566
  • 11. Kovshyk, V.I., & Zubkova, A.B. (2011). Otsinka efektyvnosti internet-reklamy. Visnyk Natsion- alnoho tekhnichnoho. universytetu «KhPI»: Zbirnyk naukovykh prats. Tematychniy vypusk: Aktualni problemy upravlinnia ta finansovo-hospodarskoi diialnosti pidpryiemstv, (39), 69-77. Retrieved from http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7887
  • 12. Albitov, A. (2003). Vozmozhnosti internet- statistiki. Internet-marketing. Retrieved from http://www.udc.com.ua/modules.php?op=modload&nam e=News&file=article&sid=40
  • 13. Bilan, O.S., & Kukhta, D.B. (2018). Rol sotsialnoho marketynhu v systemi menedzhmentu pidpryiemstva. Proceedings of: Materialy vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (5 zhovtnia 2018 r). «Marketynh v umovakh rozvytku tsyfrovykh tekhnolohiy». (pp. 40-41). Lutsk: IVV Lutskoho NTU. Retrieved from https://drive.google.com/drive/folders/1r0uJdwem_2EB5 l1SzakE2dbhE2x3Gvia
  • 14. Volynchuk, Yu.V. (2018). Typovi maydanchyky dlia kraud-marketynhu. Proceedings of: Materialy vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet- konferentsii (5 zhovtnia 2018 r). «Marketynh v umovakh rozvytku tsyfrovykh tekhnolohiy». (pp. 76-77). Lutsk: IVV Lutskoho NTU. Retrieved from https://drive.google.com/drive/folders/1r0uJdwem_2EB5 l1SzakE2dbhE2x3Gvia
  • 15. Yudina, N., & Pidlisna, O. (2021). Marketing Perception of Technological Uncertainty by Decision- Makers. // Economic Bulletin of National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute», Management And Marketing Faculty, 18, 1−10, https://doi.org/10.20535/2307-5651.18.2021.238105. Retrieved from http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/238105.
  • 16. Yevropeiske Biuro interaktyvnoi reklamy (IAB Europe). Zvit. Retrieved from https://iabeurope.eu/wp-content/uploads/2020/06/IAB- Europe_AdEx- Benchmark_2019_2020_FINAL_03.06.20.pdf?fbclid=Iw AR2Sg_piypFJ_t03udrSBO_hykp- wpvlQYw5yCjZvLesun61Y2wFmt1EXcI
  • 17. Leksemy dlia korektnoho vysvitlennia v media riznykh vikovykh hrup. Instytut masovoi informatsii, 19 travnia 2020. Retrieved from https://imi.org.ua/advices/leksemy-dlya-korektnogo- vysvitlennya-v-media-riznyh-vikovyh-grup-i33168 .
  • 18. Fedorychak, V. (n.d.). TOP-15 vydov reklamy v Internete.. // LEMARBET. − Retrieved from https://lemarbet.com/razvitie-internet-magazina/reklama- v-internete-8-osnovnyh-vidov-i-ih-osobennosti/.
  • 19. Reklama u sotsialniy merezhi Instagram. Meta for Business. Retrieved from https://business.instagram.com/advertising
  • 20. Vyznachennia katehorii pidpryiemstv. Metodrekomendatsii z P(S)BO ta obliku. Retrieved from https://zakon.help/article/viznachennya-kategorii- pidpriemstv-mikro--mali
  • 21. Instruktsii. Selectel. Retrieved from https://kb.selectel.ru/docs/selectel-cloud- platform/serverless/instructions/how_to_create_a_telegra m_bot/
  • 22. Stratehiia See-Think-Do-Care. Upravlinnia. Internet-marketynh. Konkurentsiia. NIKREKLAMA. − Retrieved from http://nikareklama.com.ua/strategiya-see- think-do-care /
  • 23. Boiko, O.V., & Haranchevska, I.A. (2018). Osnovni komponenty prosuvannia u sotsialnykh merezhakh. Proceedings of: Materialy vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (5 zhovtnia 2018 r). «Marketynh v umovakh rozvytku tsyfrovykh tekhnolohiy». (pp. 51-53). Lutsk: IVV Lutskoho NTU. Retrieved from https://drive.google.com/drive/folders/1r0uJdwem_2EB5 l1SzakE2dbhE2x3Gvia
  • 24. Za chto i skolko platit SMM-spetsialistu. Instagram WISHDO. Retrieved from https://wishdo.wordpress.com/2016/11/13/smm-salary/
  • 25. EU announces sweeping new rules that could force breakups and hefty fines for Big Tech. // CNBC, Dec. 15 2020. − Retrieved from: https://www.cnbc.com/2020/12/15/digital-markets-act- eus-new-rules-on-big-tech.html.
  • 26. Everything You Need to Know from the Fa- cebook Whistleblower Hearing. Congress will hear new concerns about child safety on the world’s largest social network. // The VERG, Oct. 5, 2021. − Retrieved from https://www.theverge.com/2021/10/5/22710539/faceboo k-whistleblower-hearing-instagram-child-safety-congress