ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2024 №4 (88)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:338.242: 334
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/88.026
Мова статті:Українська
Сторінки:26-32
Заголовок:Методологічний аспект дослідження феномену «креативна корпорація»
Автори:Пилипенко Г. М., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Пилипенко Ю. І., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Юденко В. І., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Юденко В. В., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати дослідження отримані за рахунок застосування таких загально-наукових методів наукового пошуку, як: логічного й історичного, який було застосовано при вивченні еволюції підприємницьких структур у залежності від розвитку техніки й технології; абстракції – при встановленні сутності поняття «креативна корпорація»; загального й особливого – при виокремленні специфічних рис, якими наділена креативна корпорація; факторний аналіз – при встановленні взаємозв’язку між розвитком продуктивних сил і якісною зміною організаційних структур. Результати. На основі аналізу історії впровадження науково-технічних досягнень промислових революцій показано еволюцію форм організації підприємницьких структур і видозміну форм корпоративної організації бізнесу. Продемонстровано взаємозв’язок між розвитком техніки, технології і якісними характеристиками робочої сили. Виокремлено нові тенденції у розвитку людського капіталу, що викликані переходом суспільства на постіндустріальну стадію розвитку. Визначено специфіку організаційних форм підприємницьких структур, в яких з максимальною ефективністю можуть бути розкритими потенції людського капіталу. Новизна. На основі встановлення взаємозв’язку між розвитком продуктивних сил і зміною організаційних форм бізнесу визначено основні характеристики та суспільну роль креативних корпорацій. Практична значущість. Розуміння діалектики трансформації організаційних форм бізнесу, що відбувається під впливом розгортання науково-технічного прогресу, дозволяє власникам підприємницьких структур завчасно вносити зміни в існуючі бізнес-моделі і у такий спосіб досягати своїх стратегічних цілей в умовах трансформацій, що викликані науково-технічним прогресом. 
Ключові слова:Креативність, Корпорація, Креативна корпорація, Людський капітал, Творче середовище, Науково-технічний прогрес, Підприємницькі структури
Файл статті:EV20244_026-032.pdf
Література:
  • 1. Pylypenko, H.M., & Fedorova, N.Ye. (2020). Nauka yak faktor sotsialno-ekonomichnoho rozvytku suspilstva. Dnipro: NTU «DP».
  • 2. Pylypenko, H.M., Fedorova, N.Ye., & Kazymirenko, O.V. (2017). Sotsialno-ekonomichnyi rozvytok suspilstva cherez pryzmu synerhetychnoi paradyhmy. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, 2(58), 9-17.
  • 3. Zadoia, A.A., & Pylypenko, A.N. (2012). Vzaimodeystvie rynochnoy i gosudarstvennoy koordinatsii. Journal of Economic Requlation (Voprosy rehulirovanyia ekonomyky), T.3, (1), 54-68.
  • 4. Pylypenko, H., Pylypenko, Yu., Dubiei, Yu., Solianyk, L., Pazynich, Yu., Buketov, V., Smoliński, A., Magdziarczyk, M. (2023). Social capital as a factor of innovative development. Journal of Open Innovation: Technology, Market and Complexity, Volume 9, Issue 3, 10011. https://doi.org/10.1016/j.joitmc.2023.100118.
  • 5. Pylypenko, A.N., & Pylypenko, Yu.I. (2014). Rol hrazhdanskoho obshchestva v ynstytutsyonalnoy transformatsii ekonomiki Ukrainy. Naukovi pratsi Donetskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu, Ser. : ekonomichna, (2), 56-77.
  • 6. Pylypenko, Yu.I., & Alieksieienko, D.D. (2024). Sotsialnyi kapital yak chynnyk ekonomichnoho rozvytku suspilstva. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen, (1), 24-34.
  • 7. Osiyevskyy, O., Shevchenko, L., Marchenko, O., & Umantsiv, Yu. (2022). Hybrid Firm: The Future of Organizing for Industry 4.0. Rutgers Business Review, Vol. 7(3), 289-308.
  • 8. Gohoungodji, P., & Amara, N. (2023). Art of innovating in the arts: definitions, determinants, and mode of innovation in creative industries, a systematic review, Review of Managerial Science,. Vol. 17(8), 2685-2725, DOI: 10.1007/s11846-022-00597-7
  • 9. Charness, G., & Grieco, D. (2023). Creativity and Corporate Culture. The Economic Journal, Vol. 133(653), 1846-1870. https://doi.org/10.1093/ej/uead012
  • 10. Albrecht, K. (1987). The Creative Corporation. M. : Jones-Irwin.
  • 11. Duening, T. (2014). The Creative Corporation University of Colorado Colorado Springs. In book: Global Innovation Science Handbook Publisher: McGraw-Hill. Editors: Praveen Gupta and Brett Trusko.
  • 12. Sukhonos, V.V. (2016). Kreatyvna korporatsiia v derzhavnomu mekhanizmi: istoryko-pravovyi kontekst. Pravovi horyzonty, 91), 16-23.
  • 13. Ukrainska, L.O. (2021). Tvorcha modyfikatsiia liudskoho kapitalu postindustrialnoi korporatsii Review of transport economics and management, 6(22), 105-110. https://doi.org/10.15802/rtem2021/261145
  • 14. Ukrainska, L.O. (2017). Sotsialno-ekonomichnyi potentsial kreatyvnoi korporatsii: osoblyvosti formuvannia. Ekonomichna teoriia ta pravo, 3(30), 11-21.
  • 15. Posnova, T.V. (2021). Kreatyvnyi liudskyi kapital yak osnova funktsionuvannia kreatyvnykh korporatsii. Mekhanizm rehuliuvannia ekonomiky, (3), 38-45. https://doi.org/10.21272/mer.2021.93.03
  • 16. Laursen, K., & Salter, A. (2006). Open for innovation: the role of openness in explaining innovation performance among UK manufacturing firms. Strategic management journal, 27(2), 131-150. https://doi.org/10.1002/smj.507
  • 17. Pylypenko, Yu.I. (2003). Mekhanizmy innovatsiinoi motyvatsii ta yikh spetsyfika v umovakh Ukrainy. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, (1), 16-20.