Анотація: | Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування загальних та спеціальних методів наукового пізнання: системний підхід – при дослідженні проблеми та викликів в сфері енергетики, з якими стикається Україна; теоретичного узагальнення – при дослідженні цифрових інструментів маркетингу у відновленні енергетичної інфраструктури для відповідних цілей; розглянуто сутність, та типи енергетичного ритейлу; порівняння – при дослідженні можливостей та загроз їх впровадження та їх аналізі. Результати. Сформульовано основні проблеми, з якими стикається енергетичний сектор України внаслідок війни, а саме: масштабні руйнування інфраструктури, необхідність залучення інвестицій, забезпечення енергетичної незалежності та підвищення енергоефективності. Проаналізовано цифрові інструменти маркетингу, які можуть бути ефективно застосовані для вирішення проблем енергетичного сектору. До таких інструментів відносяться: соціальні мережі, чат-боти, мобільні додатки, інтерактивні карти, відеоконтент, онлайнплатформи та інші. Оцінено можливості впровадження цифрових інструментів маркетингу для інформування громадськості, залучення інвестицій, просування енергоефективних рішень, створення позитивного іміджу енергетичних компаній та загрози, пов’язані з використанням цифрових інструментів маркетингу в енергетичному секторі, такі як кіберзагрози, дезінформація та недовіра споживачів. Сформульовано рекомендації щодо ефективного використання цифрових інструментів маркетингу у відновленні енергетичної інфраструктури України. Новизна. Дослідження фокусується на актуальних проблемах енергетичного сектору України, пов’язаних з відновленням після війни та надає детальний опис цифрових інструментів маркетингу та особливості їх застосування відповідно до сформульованої мети. Практична значущість. Отримані результати можуть стати основою для подальших досліджень в галузі цифрового маркетингу в енергетиці. |
Література: | - 1. Kovaljchuk, S.V., Kovinjko, O.M., & Lisovsjkyj I.V. (2018). Rolj tsyfrovoho marketynhu v aktyvizatsii mizhnarodnoi biznes-dialnosti pidpryiemstv. Marketynh i Tsyfrovi tekhnolohii, 2(1), 55-73.
- 2. Vytvytska, O.M., Suvorova, S.H., & Koriuhin, A.V. (2022). Vplyv Tsyfrovoho marketynhu na rozvytok pidpryiemstva v umovakh viyny. Ekonomika ta suspilstvo, Issue 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-66
- 3. Bilyk, V.V., Serhiienko, O.A., & Krupenna, I.A. (2020). Instrumenty Tsyfrovoho marketynhu v umovakh transformatsii komunikatsiy suchasnoi orhanizatsii. Naukoviy visnyk Chernivetskoho universytetu, Issue 825, 33-40.
- 4. Suvorova, S., & Karpenko, Yu. (2023). Vplyv tsyfrovoho marketynhu na pidvyshchennia konkurentospromozhnosti vitchyznianoho biznesu. Ekonomichnyi prostir, (184), 164-168. https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-29
- 5. Kotler, Ph., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2016). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Somerset: Wiley.
- 6. Oklander, M.A., Oklander, T.O., Yashkina, O.I (et al.). (2017). Tsyfrovyi marketynh - model marketynhu XXI storichchia. M.A. Oklander (Ed.). Odesa: Astroprynt.
- 7. The energy transition is a physical transformation in its early stages. What challenges lie ahead? (2024). McKinsey Global Institute. mckinsey.com Retrieved from https://www.mckinsey.com/mgi/our-research/the-hard-stuff-navigating-the-physical-realities-of-the-energy-transition
- 8. Kuvaieva, T.V. & Zakharchenko, Yu.V. (2022). Vplyv kontseptsii marketynhu 4.0 na funktsionuvannia konkurentnoho rynku elektroenerhii Ukrainy. Ekonomichnyi visnyk NTU «Dniprovska politekhnika», 2(78), 159-170. https://doi.org/10.33271/ebdut/78.146
- 9. How UK energy retailers can rethink strategies as the market reopens. (2023). McKinsey Global Institute. mckinsey.com Retrieved from https://www.mckinsey.com/industries/electric-power-and-natural-gas/our-insights/strategies-to-win-in-uk-energy-retail-as-the-market-reopens
- 10. Krykavskyi, Ye.V., Kosar, N.S., & Moroz, L.A. (2001). Marketynh enerhozabezpechennia [Energy delivery marketing]. Lviv: Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika».
- 11. Ataky na enerhetychnu infrastrukturu Ukrainy: Shkoda tsyvilnomu naselenniu. (2024). Monitorynhova misiia OON z prav liudyny v Ukrainy. Retrieved from https://ukraine.ohchr.org/sites/default/files/2024-09/UKR_Attacks_on_Ukraine%E2%80%99s_Energy_Infrastructure_Harm_to_the_Civilian.pdf
- 12. Pidsumky 2024 roku. (2024). Ministerstvo enerhetyky Ukrainy. mev.gov.ua. Retrieved from https://mev.gov.ua/novyna/pidsumky-2024-roku
- 13. Zakharchenko, Yu. (2024). Intehratsiia rynkiv elektroenerhii Ukrainy ta krain YeS: analiz sylnykh ta slabkykh storin. Proceedings from MIIM ’24: XXXVII Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsii molodykh vchenykh ta studentiv «Transformatsiia ekonomichnykh system ta instytutiv u novykh heostratehichnykh realiiakh». (m. Dnipro, 25-26 lysto- pada, 2024). (pp. 69-72). Dnipro: Universytet imeni Alfreda Nobelia.
|